4 versenyt izgulhattunk végig a 2012-es szezon során. A tengerentúli futamok meglehetősen rapszodikusak voltak, ahány GP, annyi győztes! Kell ennél több a plebsnek? Aligha! Pedig ez még csak a kezdet, a száguldó cirkusz most ér Barcelonába.
A „régi motoros” szakértők szerint a versenyszezon valójában az első európai nagydíjjal kezdődik, mert az erőviszonyok letisztulásig el kell telnie néhány versenynek. Úgy gondolom, 2012-ben semmi alapja sincs annak, hogy ezt a népi jóslatot megkérdőjelezzük, hisz mind a négy „előszezoni” verseny kaotikusra és egyben rendkívül izgalmasra sikeredett.
Az ausztrál nyitány a McLaren remeklésével indult. Jenson Button atomstabil teljesítménye megint meghozta az első helyet. A címvédő Red Bull viszont igen rosszul szerepelt. Malajzia káoszt hozott a káoszba: Alonso a gyér Ferrarival remekelt, de a McLaren megint dobogóra került. A következő megmérettetésen, Kínában, a Mercedes bizonyult a legjobbnak, a hűvös időjárás a németek büszkeségének, a Mercedesnek, kedvezett a legjobban. Nico Rosberg élete első győzelmét szerezte meg, a McLaren újból dobogóra került. Bahreinben azonban teljesen felborultak az erőviszonyok. A Mercedes és a McLaren visszaesett, a Red Bull és a Lotus viszont szárnyalt. A Lotus áldhatja, hogy mégis megrendezték a politikailag sokat cincált bahreini futamot.
Feltörekvőben. Kimi a régi sötét ló. Képes sorozatban stabilan
az élen maradni, de Grosjean is okozhat még meglepetéseket. Forrás: EPA.
A sötét ló szerepét véleményem szerint nem a Lotus tölti be, habár a kasztni fekete alapszíne kétségkívül segíti az asszociációt. Egyébként Bahreinben már kimutatták a foguk fehérjét. A nagy kérdőjel számomra a Ferrari-Alonso párosítás. Barcelonára teljesen átépített autóval érkeznek. Mivel manapság a teszten elért eredményekből nem vonhatunk le egyértelmű következtetéseket a versenyszezonra, így most is csak találgathatunk — feltámad-e hamvaiból a főnixmadár? Alonso eddig már számtalan versenyen bizonyította (például épp az idén Malajziában), hogy a versenytársakénál sokkal gyöngébb technikával is képes a győzelemre, főleg kaotikus körülmények között. Ha a Ferrari csak egy kicsit javul, akkor a spanyol matador minden kétséget kizáróan bele fog köpni a „nagyok” levesébe. Ha nem tudnak fejlődni és marad a Ferrari leszorító ereje a jelenlegi alacsony szinten, akkor a Ferrarinak bukta az idei szezon is. Utolsó két mondatom azonban „ha”-val kezdődött, így csak sötétben keresgéljük a sötét lovat…
Amíg megleljük a főnixet, sötét lovat (kinek, mi tetszik), addig a káosz ellenére egy rendkívül ütőképes McLaren-Red Bull-Lotus mesterhármas kezd alakot ölteni. Ebből a triumvirátusból a Lotust emelném ki. Bahrein kivételével eddig az összes versenyen a csapat képességi alatt teljesített, ha a két régi-újonc pilóta „belerázódik” a versenybe és a stratégia, a gyors kerékcsere is helyre kerül, akkor bizony zsinórban jöhetnek az első helyezések. A belerázódás már majdnem befejezett. Kimi a visszatérése utáni negyedik helyen paraszt hajszál híján megszerezte az első helyet, végül az ezüstéremmel kellett beérnie, de a győzelemre éhes csapattársa, Grosjean, is megcsípte a harmadik helyet.
Alonso az új sötét ló, de ne feledjük, hogy a spanyol kiválóság,
már villantott Malajziában. Vajon lesz alatta ütőképes technika?
Forrás: Rallybrothers.
Ha jósolhatunk a tengerentúli parádés versenyek alapján végig izgalmas szezonban lesz részünk, az erőviszonyok még az élen is kiegyensúlyozottak lesznek. Figyelem, a versenyszezon még csak most kezdődött el — uraim, izzítsák motorjaikat és a tévékészülékeiket!