Facebook

Formabontó

Blogomat azért hoztam létre, hogy felkavarjam a Forma-1-es blogvilág állóvizét. Nem ígérhetem Wéber Gábor mindenre kiterjedő technikai szőrszálhasogatását, Palik agilis stílusát — csak magamat. Remélem a felkavaráshoz ez is elég lesz. Ami engem illet, egyéni látásmódommal, elemzéseimmel és kritikáimmal egy új, sajátos látásmódot szeretnék nyújtani nektek.

Friss topikok

Címkék

Az ausztrállal még számolni kell

2012.07.10. 14:43 zenador

Mozgalmas és felejthetetlen az idei szezon, szerencsére egy újabb előzésekkel és akciókkal teli versenyt izgulhattunk végig. Ezúttal Silverstone-ban, a Formula-1 bölcsőjében, „verte fel a sátrát” a száguldó cirkusz. A „sátorverés” nyögvenyelősre sikeredett, mert az esős angliai időjárás ezúttal túlhaladta önmagát is és rendkívüli esőzésekkel ajándékozta meg a pályát. A pénteki és a szombati edzéseken is a víz volt az úr a pályán, az aszfaltcsík mellett pedig a sár. A helyzet annyira súlyos volt, hogy a pálya igazgatósága arra kérte a látogatókat, hogy az edzésekre ne jöjjenek ki, mert a katasztrofális silverstoni kiegészítő infrastruktúra képtelen megbirkózni a hatalmas esőzésekkel, a utóval lehetetlen parkolni és a pályát is alig lehet a sártenger miatt megközelíteni. A jegyek árát természetesen utólag megtérítik a fiaskó. Furcsa, hogy épp a Silverston, ahol az első Formula-1 versenyt megrendezték, küszködik az egyik legrosszabb megközelíthetőséggel és kiegészítő infrastruktúrával. A szokatlan időjárás most felnagyította az évek óta halogatott problémákat, de hagyjuk meg a pályatervezőknek ezeket a problémákat, nézzük a kvalifikáció hogyan zajlott az eső áztatta angol pályán.

A kvalifikáció kétségtelenül rendhagyóra sikeredett. A zápor miatt legalább 1 órára meg is kellett szakítani az eseményt. Az orosz ruletté váló, kaotikus időmérőt végül Alonso nyerte, mögötte Webber indulhatott a második pozícióból. Nagy meglepetésre Schumacher szerezte meg a harmadik rajtkockát. Bár ez utóbbi momentum talán nem is volt olyan nagy meglepetés, mert a Nagy Öreg az utóbbi versenyeken végre határozott javulást mutat, sőt a formajavulása már a szezon elején is megfigyelhető volt, de a szokatlan pechszériája miatt az eredmények nem jöttek. A monacói pole pozíció után figyelemre méltó a mostani időmérőn nyújtott jó szereplés. Az angolok kedvencei, a „hazaiak” gyengén muzsikáltak, Hamilton a 8., Button pedig a szégyenletes 16. rajtkockát szerezte meg. Úgy látszik ezúttal is le kell írnom azt a mondatot, ami valahogy így hangzik: Button ezen a versenyen sem tudott kilábalni a szezon eleje óta tartó formahanyatlásából.

A rajt viszonylag békésen zajlott, viszont Massa megint tanúbizonyságot adott kiváló rajtolási technikájának. Alonso és Webber szépen elkapta a rajtot, nem akasztották össze a horgot, a 2 Lotus viszont kisebb pankrációba bonyolódott a rajt utáni kanyarokban. A 6. helyről rajtoló Kimi Vetellel (4. pozícióból indult) viaskodott, míg a 10. helyről induló Grosjean a mögötte startoló DiRestával akadt össze. Kimi nem tudta legyűrni Vettelt, majd Maldonado is megelőzte, a finnek még a fűre is ki kellett mennie, hogy elkerülje a Venezuellai Mennydörgés újabb csapását. Grosjean sokkal rosszabbul járt. DiRestával ütközött, az incidens az első szárnyába került, így Grosjeannak már a 2. körben ki kellett jönnie a boxutcába egy új szárnyért. Nyilvánvaló, hogy az eredeti stratégiát a francia tehetség esetében teljesen át kellett írni, Grosjean ebből később igencsak sokat profitált.

A start és főleg az első kanyarok megint izgalmasak voltak. Forrás: .

A 3. körben Schumacher-Massa csata okozott némi izgalmat, azonban a feltámadó brazilnak nem sikerült megelőznie a hétszeres világbajnokot. A 4. körben a Kimi-Maldonado saga folytatása következett, melynek a finn úgy vetett végett, hogy a következő körben megelőzte a Venezuellai Mennydörgést. Akció nemcsak az élmenők között volt, a hátsó szekcióban is zajlott az élet. Button azért megmutatta, hogy világbajnoki formájának vannak még halvány jelei, mert a 9. körben a 13. helyre jött fel.

Az élen a kiállásokat Vettel kezdte meg: a 11. körben jött ki a boxba friss gumikért. A következő körben a brazilnak sikerült megelőznie Schumachert — a Mercedes megint gyengén szerepelt a versenyen, nem tudott ellenállni a feltámadó Ferrari támadásainak. A következő kör drámát hozott. Annyit mondok, hogy Maldonado —talán már lehet sejteni, hogy rossz vége lesz — és Perez kijött a boxba, majd fej-fej mellett viaskodva hagyták el a boxutcát. A Venezuellai Rettenet türelmetlen volt és még hideg gumikkal meg akarta előzni Perezt. A mutatvány nem sikerült, mert Maldonado nekicsúszott Pereznek a hideg gumikon így mindketten fűre haraptak. Perez kiesett, Maldonado vissza tudott menni a pályára, de alaposan hátraesett

Az elefánt megint zúzott a porcelánboltban: Maldonado kiüti Perezt. Forrás: .

A következő körökben Schumi, Massa és Kimi is kiment a boxba — megkezdődött a gumicserék miatti kavarodás az élen, így a 18. körre a pakli a következő sorrendben keveredett meg: az élen Hamilton, mögötte Alonso, Webber, Vettel, Massa, Schumacher és Raikkönen. A 22. körben Hamilton is meglátogatta a boxutcát, épp Schumi és Kimi mögé keveredett vissza, így egy újabb izgalmakkal kecsegtető „mesterhármas” alakult ki, amelynek a hétszeres világbajnok gyengélkedése vetett végett, Kimi és Hamilton is megelőzte Schumachert. Ezután Hamilton Kimi üldözésébe fogott, de hiába, mert a finn kezdett magához térni a verseny első harmadában mutatott vérszegény teljesítménye után, és az addigi leggyorsabb kört is megfutja. Hamilton ellenben kezdett lassulni, a lágy keverék nem működött a McLarenen, ezért már a 29. (!) körben behívták az újabb gumicserére, újra kemény keveréket raktak fel. A friss gumiszett jobban működött az angol világbajnok kocsiján, megérte átvariálni a stratégiát, de még így is nehezen tudta tartani Grosjeant, ennek ellenére Hamilton a 32 körben megelőzte Buttont, ezután Grosjean is megelőzte. A 35. körben azonban Hamilton már nem tudta feltartani az újra mögötte loholó Gorsjeant. A francia remek formában volt, a stratégiája is nagyon jó, mivel lágy gumikon csak mindössze 2 kört ment és gyorsan bedarálta Hamiltont. A 36. körben az élen Alonso, Webber, Vettel, Massa, Kobayasi és Raikkönen volt a sorrend. A 38. körben Alonsót kihívták a második kerékcseréjére, az utolsó 14 körre lágy gumikat raknak fel, a Ferrari ezúttal elszúrta stratégiát, mert a második helyen kiválóan vezető Webber kemény keveréken száguldott, ráadásul kicsi a távolság a két pilóta között. Nem vitás, megint nagyszerű hajrát tartogat a verseny vége.

A 39. körben újabb drámával szolgáltat a verseny, Kobayasi, vérbeli japán pilótákat megidézően, túlságosan ”forrófejű” volt, elfékezte magát a boxutcában, amit leginkább az elgázolt szerelők bántak. Ezután jelentős momentum már „csak” Webber előzése volt. Az ausztrál a 48. körben leelőzte Alonsót, aki ekkor már küzdött az elkopó gumikon. Végül Kiminek volt egy megkésett fellángolása: a 4. helyen versenyző Massára felzárkózott, de nem tudta megelőzni, a Jégember megint 1-2 körrel lemaradt a parádéról. Ha tovább tartott volna a verseny, akkor megelőzi, ha…

Másik elefánt a porcelánboltban: Kamui Kobayasi elvétette a megállót a boxban. Forrás: .

Végül az első hat befutó sorrendje: Webber, Alonso, Vettel, Massa, Raikkönen, Grosjean. A francia kiválóságot külön kiemelném, hisz az átvariált stratégiával csak egy hellyel végzett hátrébb, mint Kimi, főleg a verseny második felében sorra futotta a leggyorsabb köröket, csak a rajt utáni csete-paté ne lett volna…

Webber megérdemelten nyert, kiváló taktikával megtámogatva. Az ausztrál győzelme tovább emelte a szezon színvonalát és főleg, izgalomfokát. A többi csapatnak még számolnia kell Webberrel és persze a Red Bullnak is. A szurkolóknak is jól jött Webber briliáns győzelme, hisz a Red Bull csapaton belül is nyílt sisakos a küzdelem, Vettel egyeduralkodása még várat magára. Vagy mégsem? A szezon második felében ez is kiderül, de addig még jópár vérbeli GP-t izgulhatunk végig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forma1bonto.blog.hu/api/trackback/id/tr194642179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása