1 év kihagyás után Bahrein visszatért a versenynaptárba. Hetek óta tartó agónia után a FIA úgy döntött, hogy a polgárháborús hangulat ellenére megrendezi a 1012-es bahreini nagydíjat. A csapatok zöme ellenezte a sivatagi GP-t, de mint oly sokszor, most is a FIA döntött: The Show Must Go on!
Néhány csapat minden bizonnyal revideálja álláspontját. A Lotus és a Red Bull utólag áldja a FIA-t és Ecclestone-t, amiért kiharcolták a polgárháborús nagydíj megrendezését. A Mercedes és a McLaren valószínűleg inkább kihagyta volna ezt a mérkőzést. A bahreini nagydíj még a kínainál is izgalmasabb volt. Az unalmas Tilke pályába a legújabb szabályváltoztatások, a rapszodikus Pirelli gumik és a DRS is életet lehelt. Az akciókat nem tudta igazán befolyásolni a folyamatosan változó erősségű és irányú szél és az általa felhordott homok sem. Nézzük, hogyan telt a bahreini versenyhétvége, mert van miről írni!
Az edzés ezen a hétvégén is tartogatott némi meglepetést, amelynek Schumacher és Raikkönen volt a nagy vesztese. Kimi és a csapata menetrendszerűen eltaktikázta a dolgot. A finn csak egy mért körön volt kint a Q2-ben. Raikkönen versenymérnöke úgy gondolta, hogy ez elég lesz arra, hogy bejussanak a Q1-be — rosszul gondolták. Kimi csak a 11. helyről indulhatott. Grosjean ellenben a hetedik helyet szerezte meg a rajtrácson. Az edzés másik nagy vesztese Schumacher, a Mercedes szerencsétlen módon „lemásolták” a Kimiék edzéstaktikáját, csak ők már a Q2-be sem jutottak be. Szegény embert az ág is húzza: Schuminak a váltóját is cserélni kellett, így ő az utolsó helyről rajtolt.
A Red Bull kiválóan teljesített a kvalifikáción. Vettelé a pole, Webber pedig a harmadik helyről indulhatott. A McLaren is jól szerepelt az edzésen: Hamilton a második helyet kapta meg, Button pedig a negyediket. Rosberg csalódott lehetett az időmérő után, mert csak az 5. helyet kaparintotta meg, jó formáját nem tudta átmenteni Bahreinbe. A Ferrari vesszőfutása folytatódik: a spanyol a 9., brazil társa csak a 14. helyet szerezte meg. A rajtrácson ezúttal is megkeveredtek a lapok, ami izgalmas versenyt ígért.
A rajtnál a showt Kimi és Grosjean szolgáltatta, mindketten több helyet jöttek fel. Nagy meglepetésre Massa is összeszedte magát és szenzációsan rajtolt, a hetedik helyre tornászta fel magát, még Kimit is megelőzte, pedig a finn is nagyon jól elkapta a rajtot! Schumi sem sokáig kullogott hátul, a második körben már a 16. helyen tanyázott. Az 5. körben Kimi a braziltól visszavette a hetedik helyet, ennek ellenére úgy tűnik Massa kezdi visszanyerni régi önmagát. Grosjean a hetedik körben Hamiltont előzte meg, Kimi pedig Buttont, így a finn feljött a 6. hatodik helyre. A 9. körben Alonsot is ledarálta. A verseny elejét egyértelműen a Lotus uralta, mindkét autójuk folyamatosan gyorsult.
Hamilton vesszőfutása az első kerékcserével kezdődött, az új fejlesztésű kerékanyák célja az lenne, hogy meggyorsítsák a boxkiállást, ennek a funkciónak nem mindig felelnek meg, és inkább lassító tényezővé válnak. Hamilton versenygépénél a bal hátsó keréken beszorult a kerékanya, ezért sok időt vesztett. Úgy tűnik, hogy a Lotus kezd összeállni, mert Kimi sokáig kint tudott maradni, közben folyamatosan közelített az élen álló Vettelhez.Végül a finnt is kihozzák az első kerékcserére, az időzítés kiváló, mert Kimi előtt tiszta a pálya a kiállás után. Gyorsan felzárkózott Webbere, akit megelőzött — az 5. helyre jött fel.
Kínával ellentétben, Bahreinben könnyebben előztek a pilóták, az ideális ív mellett halmozódó gumidarabkák itt nem okoztak akkora problémát. Nemcsak az élmezőny szolgáltatta a parádét, a középmezőnyben is nagy volt a nyüzsgés. A 15. körben Alonso, Rorsberg és Massa (7., 8., és 9. helyen) incselkedett egymással. A 21. körben Kimi teljesen felzárkózott Grosjean-ra és a 24. körben meg is előzte. (az állás az élmezőnyben: 1.: Vettel, 2.: Kimi, 3.: Grosjean). A második kerékcserét a Button kezdte (23. kör). Kimi és a Lotus remeklése kétségtelen, a második boxkiállás időzítése is kiváló — a finn légüres térbe ért vissza.
A 25. kör lélegzetelállító manővertől vált hírhedté. A Mercivel szenvedő Rosberg kiszorította a pálya melletti poros aszfaltozott sávra Alonsót, aki éles hangnemű rádiókommunikációval és mutogatással jelezte nemtetszését. Rosberg harapós kedvében volt (nem úgy az autója), a verseny elején már egy hasonló meccset lejátszott Hamiltonnal, a bírók kivizsgálják az ügyet, de csak a verseny végén hoztak döntést. A következő kör is felvonultatott látványos momentumot. Maldonado bal hátsó kereke defektet kapott, jutalma egy 10 pontos 360 fokos piruett a pályán, szerencsére a Sauber pilótája és kocsija sértetlenül menetirányba állt és berobogott 3 kerékkel a boxba friss gumikért. Ha már a látványos pillanatoknál tartunk, akkor érdemes megemlékezni a 31. körről is. Alonso nem tudta levakarni a hátáról az élet jeleit mutató Massát. A Ferrarik előtt Perez téblábol elrongyolódott gumikon. A spanyol ki is megy a boxba, de egy darabig Alonso szorosan követte. Úgy tűnik, hogy a kétszeres világbajnok is kimegy vele együtt kerékcserére, de az utolsó pillanatban maradt a célegyenesen. Ezzel a látványos manőverrel a szélárnyék jelentette előnyt használta ki, ezért meg tudott lógni a braziltól.
A Lotus stratégiája kiválóan működött a harmadik kerékcseréig. A finn ekkor már közvetlenül Vettel mögött loholt, a célegyenes végén egyszer meg is próbálta előzni. A Red Bull — sokak örömére, vagy éppen bánatára — jó ment és a gumikkal is jól bánt. Vettel megelőzésére a pályán minimális esély maradt. Talán a Lotus jobb stratégiával és gyors boxkiállással meg tudta volna fogni Vettelt, azonban az utolsó kerékcserénél a címvédő után rögtön kihozták Kimit is. Megint egy érthetetlen mozzanat a Lotustól, ráadásul a boxban csigatempóban cseréltek kereket, így a csapat 1 másodpercet elvett Kimitől — Vettel megelőzésébe vetett remények elszálltak. A 41. körben Grosjean is kiment az utolsó kerékcseréjére és egy új gumi szettet kapott, ezután már csak tartani kellett a harmadik helyét a verseny végéig.
Az utolsó boxkiállás után állandósultak az erőviszonyok. A kirobbanó formában lévő Vettel biztonságos távolságot tudott kiépíteni az élen, mögötte a motiváltan és kiválóan versenyző Kimi tartotta a második helyet (átlagosan 2-3 másodperccel lemaradva). Gorsjean pedig jóval hátrébb, de stabilan tartotta a harmadik helyet, mögöttük Webber körözött. A McLaren a középmezőnyben vonatozott (Button 7., Hamilton 9., ). Schumacher a tizenegyedik helyre jött fel, miután Kobayashit megelőzte.
Az utolsó körök végig Vettel és a Lotus 2 versenyzője közötti csiki-csukival telt. Egyik körben Kimiék tudtak az élen haladó Red Bullra felzárkózni, a másikban pedig épp Vettel tudott összeszedni egy kis előnyt. Ezt a játékot persze a lekörözések is befolyásolták.
Button csak szenvedett a bahreini versenyen, a pontot az i-re a motorhibája tette fel — az 57. körben kiállt a boxutcába és a szerelők a garázsba tolták. Vettel behozta az első helyre a Red Bullt, amely ezzel a versennyel visszatért a világbajnokságba — a címvédőkkel 2012-ben is komolyan számolni kell. A nagy visszatérő azonban Kimi Raikkönen, aki bámulatos teljesítménnyel a 11. helyről katapultált a dobogó második fokára. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy a finn 2 évet kihagyott és 3 verseny után a negyedik GP-n dobogóra állt, akkor érdemes elgondolkodni a finn motiváltságán és összeszedettségén…
A nagy visszatérő: Kimi Raikkönen. Forrás: The Telegraph.
A Lotus kezdi kinőni gyermekbetegségeit, a stratégia is javul és nem szabad kihagyni Grosjean kiváló teljesítményét sem. Bahreini eredményes szereplés megmutatta, hogy a 2012-es világbajnokság többesélyes, a McLaren és a Mercedes mellett a Red Bull is visszatért, de a Lotus is beleköphet a nagyok levesébe. Villantással még a Ferrari adós, de talán Spanyolországban ők is megmutatják oroszlánkörmeiket.
Végeredmény: Vettel 1., Kimi 2., Gorsjean 3., Webber 4., Rosberg 5., di Resta 6., Alonso 7., Hamilton 8., Massa 9., Schumi 10.