Facebook

Formabontó

Blogomat azért hoztam létre, hogy felkavarjam a Forma-1-es blogvilág állóvizét. Nem ígérhetem Wéber Gábor mindenre kiterjedő technikai szőrszálhasogatását, Palik agilis stílusát — csak magamat. Remélem a felkavaráshoz ez is elég lesz. Ami engem illet, egyéni látásmódommal, elemzéseimmel és kritikáimmal egy új, sajátos látásmódot szeretnék nyújtani nektek.

Friss topikok

Címkék

Vettel és Kimi visszatért, ráadásként Bahrein is visszatért

2012.04.22. 21:49 zenador

1 év kihagyás után Bahrein visszatért a versenynaptárba. Hetek óta tartó agónia után a FIA úgy döntött, hogy a polgárháborús hangulat ellenére megrendezi a 1012-es bahreini nagydíjat. A csapatok zöme ellenezte a sivatagi GP-t, de mint oly sokszor, most is a FIA döntött: The Show Must Go on!

Néhány csapat minden bizonnyal revideálja álláspontját. A Lotus és a Red Bull utólag áldja a FIA-t és Ecclestone-t, amiért kiharcolták a polgárháborús nagydíj megrendezését. A Mercedes és a McLaren valószínűleg inkább kihagyta volna ezt a mérkőzést. A bahreini nagydíj még a kínainál is izgalmasabb volt. Az unalmas Tilke pályába a legújabb szabályváltoztatások, a rapszodikus Pirelli gumik és a DRS is életet lehelt. Az akciókat nem tudta igazán befolyásolni a folyamatosan változó erősségű és irányú szél és az általa felhordott homok sem. Nézzük, hogyan telt a bahreini versenyhétvége, mert van miről írni!

Az edzés ezen a hétvégén is tartogatott némi meglepetést, amelynek Schumacher és Raikkönen volt a nagy vesztese. Kimi és a csapata menetrendszerűen eltaktikázta a dolgot. A finn csak egy mért körön volt kint a Q2-ben. Raikkönen versenymérnöke úgy gondolta, hogy ez elég lesz arra, hogy bejussanak a Q1-be — rosszul gondolták. Kimi csak a 11. helyről indulhatott. Grosjean ellenben a hetedik helyet szerezte meg a rajtrácson. Az edzés másik nagy vesztese Schumacher, a Mercedes szerencsétlen módon „lemásolták” a Kimiék edzéstaktikáját, csak ők már a Q2-be sem jutottak be. Szegény embert az ág is húzza: Schuminak a váltóját is cserélni kellett, így ő az utolsó helyről rajtolt.

A Red Bull kiválóan teljesített a kvalifikáción. Vettelé a pole, Webber pedig a harmadik helyről indulhatott. A McLaren is jól szerepelt az edzésen: Hamilton a második helyet kapta meg, Button pedig a negyediket. Rosberg csalódott lehetett az időmérő után, mert csak az 5. helyet kaparintotta meg, jó formáját nem tudta átmenteni Bahreinbe. A Ferrari vesszőfutása folytatódik: a spanyol a 9., brazil társa csak a 14. helyet szerezte meg. A rajtrácson ezúttal is megkeveredtek a lapok, ami izgalmas versenyt ígért.

A rajtnál a showt Kimi és Grosjean szolgáltatta, mindketten több helyet jöttek fel. Nagy meglepetésre Massa is összeszedte magát és szenzációsan rajtolt, a hetedik helyre tornászta fel magát, még Kimit is megelőzte, pedig a finn is nagyon jól elkapta a rajtot! Schumi sem sokáig kullogott hátul, a második körben már a 16. helyen tanyázott. Az 5. körben Kimi a braziltól visszavette a hetedik helyet, ennek ellenére úgy tűnik Massa kezdi visszanyerni régi önmagát. Grosjean a hetedik körben Hamiltont előzte meg, Kimi pedig Buttont, így a finn feljött a 6. hatodik helyre. A 9. körben Alonsot is ledarálta. A verseny elejét egyértelműen a Lotus uralta, mindkét autójuk folyamatosan gyorsult.

Hamilton vesszőfutása az első kerékcserével kezdődött, az új fejlesztésű kerékanyák célja az lenne, hogy meggyorsítsák a boxkiállást, ennek a funkciónak nem mindig felelnek meg, és inkább lassító tényezővé válnak. Hamilton versenygépénél a bal hátsó keréken beszorult a kerékanya, ezért sok időt vesztett. Úgy tűnik, hogy a Lotus kezd összeállni, mert Kimi sokáig kint tudott maradni, közben folyamatosan közelített az élen álló Vettelhez.Végül a finnt is kihozzák az első kerékcserére, az időzítés kiváló, mert Kimi előtt tiszta a pálya a kiállás után. Gyorsan felzárkózott Webbere, akit megelőzött — az 5. helyre jött fel.

Kínával ellentétben, Bahreinben könnyebben előztek a pilóták, az ideális ív mellett halmozódó gumidarabkák itt nem okoztak akkora problémát. Nemcsak az élmezőny szolgáltatta a parádét, a középmezőnyben is nagy volt a nyüzsgés. A 15. körben Alonso, Rorsberg és Massa (7., 8., és 9. helyen) incselkedett egymással. A 21. körben Kimi teljesen felzárkózott Grosjean-ra és a 24. körben meg is előzte. (az állás az élmezőnyben: 1.: Vettel, 2.: Kimi, 3.: Grosjean). A második kerékcserét a Button kezdte (23. kör). Kimi és a Lotus remeklése kétségtelen, a második boxkiállás időzítése is kiváló — a finn légüres térbe ért vissza.

A 25. kör lélegzetelállító manővertől vált hírhedté. A Mercivel szenvedő Rosberg kiszorította a pálya melletti poros aszfaltozott sávra Alonsót, aki éles hangnemű rádiókommunikációval és mutogatással jelezte nemtetszését. Rosberg harapós kedvében volt (nem úgy az autója), a verseny elején már egy hasonló meccset lejátszott Hamiltonnal, a bírók kivizsgálják az ügyet, de csak a verseny végén hoztak döntést. A következő kör is felvonultatott látványos momentumot. Maldonado bal hátsó kereke defektet kapott, jutalma egy 10 pontos 360 fokos piruett a pályán, szerencsére a Sauber pilótája és kocsija sértetlenül menetirányba állt és berobogott 3 kerékkel a boxba friss gumikért. Ha már a látványos pillanatoknál tartunk, akkor érdemes megemlékezni a 31. körről is. Alonso nem tudta levakarni a hátáról az élet jeleit mutató Massát. A Ferrarik előtt Perez téblábol elrongyolódott gumikon. A spanyol ki is megy a boxba, de egy darabig Alonso szorosan követte. Úgy tűnik, hogy a kétszeres világbajnok is kimegy vele együtt kerékcserére, de az utolsó pillanatban maradt a célegyenesen. Ezzel a látványos manőverrel a szélárnyék jelentette előnyt használta ki, ezért meg tudott lógni a braziltól.

A Lotus stratégiája kiválóan működött a harmadik kerékcseréig. A finn ekkor már közvetlenül Vettel mögött loholt, a célegyenes végén egyszer meg is próbálta előzni. A Red Bull — sokak örömére, vagy éppen bánatára — jó ment és a gumikkal is jól bánt. Vettel megelőzésére a pályán minimális esély maradt. Talán a Lotus jobb stratégiával és gyors boxkiállással meg tudta volna fogni Vettelt, azonban az utolsó kerékcserénél a címvédő után rögtön kihozták Kimit is. Megint egy érthetetlen mozzanat a Lotustól, ráadásul a boxban csigatempóban cseréltek kereket, így a csapat 1 másodpercet elvett Kimitől — Vettel megelőzésébe vetett remények elszálltak. A 41. körben Grosjean is kiment az utolsó kerékcseréjére és egy új gumi szettet kapott, ezután már csak tartani kellett a harmadik helyét a verseny végéig.

Az utolsó boxkiállás után állandósultak az erőviszonyok. A kirobbanó formában lévő Vettel biztonságos távolságot tudott kiépíteni az élen, mögötte a motiváltan és kiválóan versenyző Kimi tartotta a második helyet (átlagosan 2-3 másodperccel lemaradva). Gorsjean pedig jóval hátrébb, de stabilan tartotta a harmadik helyet, mögöttük Webber körözött. A McLaren a középmezőnyben vonatozott (Button 7., Hamilton 9., ). Schumacher a tizenegyedik helyre jött fel, miután Kobayashit megelőzte.

Az utolsó körök végig Vettel és a Lotus 2 versenyzője közötti csiki-csukival telt. Egyik körben Kimiék tudtak az élen haladó Red Bullra felzárkózni, a másikban pedig épp Vettel tudott összeszedni egy kis előnyt. Ezt a játékot persze a lekörözések is befolyásolták.

Button csak szenvedett a bahreini versenyen, a pontot az i-re a motorhibája tette fel — az 57. körben kiállt a boxutcába és a szerelők a garázsba tolták. Vettel behozta az első helyre a Red Bullt, amely ezzel a versennyel visszatért a világbajnokságba — a címvédőkkel 2012-ben is komolyan számolni kell. A nagy visszatérő azonban Kimi Raikkönen, aki bámulatos teljesítménnyel a 11. helyről katapultált a dobogó második fokára. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy a finn 2 évet kihagyott és 3 verseny után a negyedik GP-n dobogóra állt, akkor érdemes elgondolkodni a finn motiváltságán és összeszedettségén…

Raikkonen_2200187b.jpg
A nagy visszatérő: Kimi Raikkönen. Forrás: The Telegraph.

A Lotus kezdi kinőni gyermekbetegségeit, a stratégia is javul és nem szabad kihagyni Grosjean kiváló teljesítményét sem. Bahreini eredményes szereplés megmutatta, hogy a 2012-es világbajnokság többesélyes, a McLaren és a Mercedes mellett a Red Bull is visszatért, de a Lotus is beleköphet a nagyok levesébe. Villantással még a Ferrari adós, de talán Spanyolországban ők is megmutatják oroszlánkörmeiket.

Végeredmény: Vettel 1., Kimi 2., Gorsjean 3., Webber 4., Rosberg 5., di Resta 6., Alonso 7., Hamilton 8., Massa 9., Schumi 10.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forma1bonto.blog.hu/api/trackback/id/tr804467271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása