Úgy tűnik nem akar unalmasá válni a 2012-es szezon, drámát, egyfajta előhangolásként, az edzésen is átélhettünk. A Hamilton hiába szerezte meg a pole pozíciót, a repülő kör után nem maradt elég benzin a levezető kör teljesítésére, ezért parkoló pályára kellett állítania a McLaren-t, hogy tudjon benzinmintát produkálni a FIA-nak. A „mintaprodukálási” problémák miatt az olimpián is kizárással büntetik a sportolókat, az autósport csúcsa is kegyetlen hasonló esetekben. A szabály úgy szól, hogy végig kell menni a levezető körön és utána kell még elég elegendő benyának maradni a tankban, hogy legyen mintára való. Hamilton megúszta a kizárást, helyette egy „enyhe” utolsó helyre sorolással sújtották. Most kiderül, elsőkből lesznek-e az utolsók. A dráma második felvonását Schumi szolgáltatta a versenyen, de erről később részletesebben írok…
A kvalifikáció után az élen következő a sorrend: Maldonado, Alonso, Grosjean, Kimi, Perez és Rosberg. A címvédő Red Bull csak a középmezőnybe tudta kvalifikálni magát. Vettel a 7. helyről, Webber pedig a 12. helyről indult. A másik McLaren, Butonnal a 10. rajtkockát csípte el. Amíg Alonso remekelt az edzésen az új Ferrarival, Massa tovább szenvedett, mindössze a 16. rajtkockát kaparintotta meg. Schumi a 8. helyről indulhatott.
A rajtot mindenki lágy keverékkel indította, a keményebb gumiszettet senki sem akarta bevállalni. Jól kapta el a rajtot a spanyol matador — Maldonadón átlépett — a hazai verseny extra motivációt jelent. A rajtot Kimi is jól kapta el, csapattársát megelőzte, ezután a szintén nagyot rajtoló Perezt büntette, aki talán túl merészen támadta a finn világbajnokot. A csete-patéból Perez jött ki vesztesen, és a boxutcába új szett gumiért, mivel defektet kapott a Jégemberrel való viaskodásban. Ha már rajt, akkor Massát sem szabad kihagyni, mivel a brazil megint szenzációsan rajtolt. További pozitívumokat most sem tudott felmutatni a verseny alatt, az átdolgozott karosszéria ellenére sem tudott Alonsóhoz felzárkózni.
Barcelona, Start, 2012. A képen jól látszik, hogy Alonso és Kimi is kiválóan rajtolt. Forrás: Mail Online.
A stratégiai első kerékcserét Webber kezdte meg, már a 7. körben. Az energiaitalosok valószínűleg előre hozhatták a boxkiállást, mert az ausztrál forgalomban volt, de Webber légüres térbe térhetett vissza a kiállás után. A 9. körre az első hármas fogat (Alonso, Maldonado és Kimi) szétszakadt, az élmenők nem jelentettek egymásra veszélyt. Az izgalmakat az alsó régiókban szolgáltatták — Hamilton parádés versenyzéssel a 10. körben már a 11. helyre jött fel. Az élen Alonso a 11. körben jött ki az első kerékcserére. Maldonado és Kimi pedig egyszerre jött ki a következő körben. És ezután jött a dráma második felvonása: a kopott gumin kacsázó Sennát próbálta megelőzni Schumi, de a manőverből felnyársalás lett. A német vesszőfutása folytatódott, mert a versenybírók őt tették felelőssé az incidensért. Valójában a hétszeres világbajnok amatőröket meghazudtolva elnézte Senna mögött a féktávot, pedig a brazil jobbról hagyott helyett az előzésre. A balul elsült előzés roncsderbivé vált, mindkét résztvevő feladni kényszerült a versenyt. Az eset legnagyobb veszte Schumi kormánya lett: a jobb napokat is megélt szerkezetet csúnyán behajította a kavicságyba. Az első kerékcserék után újra letisztult a mezőny, az élen változatlan a helyzet (Alonso, Maldonado, Kimi és Grosjean).
Schumi hátulról beleszáguld Sennába. Forrás: Youtube.
Ezután a Hamilton-Massa-saga új epizódját nézhettük meg. A két derék harcostárs megint egymásra talált, ezúttal Hamilton maradt alul, Massa tartotta a pozícióját. Szerencsére az élen is felkavarodott egy kicsit az állóvíz, második kerékcserék után már Maldonado állt az élen, őt követte a dühös Alonso majd Kimi terelgette a Lotust a harmadik helyen. Alonsót feltartotta Pic, a szenvedélyes spanyol joggal integetett dühösen, mivel az első helye többek között ezen az incidensen csúszott el. Akiknek nem volt elég Hamilton és Schumi drámája, kaphattak újabb adag bánatot: Vettelt és Massát is boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották, mivel túl gyorsan mentek a sárga zászlós szakasz alatt, ez a momentum mindkettőjük versenyét megpecsételte. Bár Vettel még derekasan küzdött a büntetés után, Massa megint beleszürkült a mezőnybe és a büntetés nélkül is fényévekkel maradt volna le Alonso mögött. A 41. körben az ág is húzta Massát, pontosabban Buttont, aki meg is előzte a brazilt.
A verseny szerencsére még az utolsó szakaszában is tartogatott izgalmakat. Maldonado a 42. körben tudta le a 3. boxkiállását, amivel Alonso a 45. körig várt. A triumvirátus sötét lova (Kimi) azonban tovább várt az utolsó kerékcseréjével. A Jégember egészen a végletekig feszítette a húrt, csak a 48. körben ment ki a boxutcába, de addig a friss gumikon Maldonado és Alonso is visszaelőzte. Raikkönen nem nagyon viaskodott velünk, mert a gumik miatt jelentős volt a tempókülönbség. Felfoghatatlan, hogy Kimit miért kellett kint tartani és szenvedtetni körökig a szétkopott gumikon, de a rejtélyt mindjárt leleplezzük.
A Lotus újra érthetetlen hazardírozásba kezdett — unortodox gumistratégiára váltottak. Az unortodoxia azonban eddig csúfosan megbukott (lásd többek között.: Kína). A helyzet most sem túl rózsás, szerencsére bejátszották a Lotus és Kim közti rádióadásokat, amiből kiderült, az arany-fekete csapat arra számít, hogy Maldonado és Alonso még egyszer kijön kerékcserére (?!?!), mivel az élen egymás püfölésével még a verseny leintése előtt el fogják koptatni a gumikat. Erre a hipotézisre építve Kimi utolsó kerékcseréjét a lehető legtovább kitolták, hogy rövid legyen az utolsó etapja és friss gumikkal az utolsó körökben még meg tudja előzni az addigra kivéreztetett Alonsót és esetleg Maldonadó skalpját is begyűjtse. Szegény Kimi megint nézett mint a moziban, hogy milyen stratégiát erőltet rá csapata…
Az utolsó kerékcseréje után Kimit éppen ezért vad hajszába fogták, hogy befogja az élen egymással viaskodó Maldonadót és Alonsót. A Jégember azonban jelentősen le volt maradva, hisz lényegében egy „boxkiállásnyi” távolságot kellett leküzdenie. Ennek ellenére derekasan küzdött, iszonyatos sebességet produkálva az utolsó körre felzárkózott Alonsóra. Kell még keresni a régi Kimit? A válasz röviden: nem! A versenymérnök szintén unortodox megoldással motiválta a pilótáját. A rádión azt jelentette neki, hogy körönkét 1,5 másodpercet ad Alosnónak, ami kegyes hazugság, hisz valójában körönként 1,2 másodpercet adott. Körönként másfél másodpercet ledolgozva is szinte lehetetlen kihívás Alonsót megelőzni, Maldonadóról nem is beszélve, ugyanis az élen maradtak az ortodoxia talaján és az utolsó kerékcsere utáni kakaskodások után Alonso és Maldonadó nem bonyolódott hosszan tartó küzdelembe, így nem lassították le egymást, és a gumikat sem koptatták el idő előtt. Sőt, Alonso minden bizonnyal tutira ment, mert 1-2 másodperccel leszakadt Maldonado mögött, hogy ne zavarja a turbulencia. Mivel mindketten kímélték a gumikat, ezért a Lotus által delíriumos álomban vizionált utolsó utáni utolsó kerékcsere elmaradt — mik vannak!
A Lotus stratégiája annál is inkább furcsa, mert az utolsó etapra most is meg tudtak takarítani egy új szett gumit, így Kimit inkább hamarabb kellett volna kihozni kerékcserére, talán ebben az esetben lett volna esélye legalább Alonsót megelőzni. Nem így történt. Az első helyet jól megérdemelten, kiváló autóval és taktikával Maldonado kaparintotta meg, mögötte a főnixként feltámadó Ferrarival Alonso és szorosan a nyomában Kimi ért be a harmadik helyre. Ha 1-2 körrel tovább tartott volna a verseny, akkor Alonsót meg tudta volna előzni Kimi. A Lotusnak azért nem volt rossz napja, mert a negyedik helyet a több mint 10 másodperccel lemaradó Grosjean szerezte meg. A Red Bull rossz formában volt a hétvégén. Vettel a 6. helyet érte el, Webber pedig a 11. pozícióval ért célba. A Mercedesnél megint Rosberg volt az úr: a 7. helyet szerezte meg, Schumi megint nullázott. A Ferrainál is nagy a kontraszt a csapattagok között, mivel Alonso dobogós helyezéséhez képest Massa mindössze a 15. helyen ért célba, még kört is kapott a brazil, így a feltámadására még mindig várni kell.
De térjünk vissza a verseny győzteséhez. Maldonadó, a venezuellai tehetség, első F1-es győzelmét ünnepelhette Barcelonában. Teljesítményéhez nem fér kétség, de a Williams is nagyon ütőképesnek tűnik 2012-ben, egy új jelentkező adta be az igényét az élmenők elit társaságába. Ebben az évben ez a brancs elég népes, per pillanat legalább a mezőny felét teszi ki, ami nekünk, nézőknek elhozhatja az Forma-1 nirvánáját.
Maldonado megérdemelte a győzelmet. A két világbajnok, Kimi és Alonso, is érzi ezt. Forrás: Grand Prix.com.