A száguldó cirkusz Németországba is ellátogatott a 2012-es szezonban, a németek azonban hoppon maradtak, mert egyik F1-es német pilóta sem került a dobogóra — végül! A kimért germánoknak be kellett érniük a mediterrán virtussal, Alonsó győzelmével. Nem vitás, a spanyol kiválóság a legesélyesebb a VB-cím meghódítására, a német nagydíj megnyerésével bebiztosította első helyét a tabellán, úgy tűnik, hogy a Ferrari is behozta lemaradását a rivális csapathoz, a Red Bullhoz, képest. Alonso mostani győzelme tükörsima volt, 1 percig sem veszélyeztette senki sem az első helyét, pedig az élmezőnyben (és még a hátsó régiókban is) megint ment az adok-kapok. Nézzük mi történt Németországban Alonso háta mögött!
Az idei szezon nemcsak a versenyeken, hanem az edzésen is akciókkal szolgál, hisz az eső alaposan megkavarta az F1-es kártyapaklit. Végül a leosztás eredményeként a következőképp alakult a rajtrács: az élről Alonso indulhatott, mellette Vettel, a második sorban Webber és Schumacher rajtolhatott. A McLarennek nem volt szerencséje az esős edzésen: Button a hetedik, Hamilton pedig csak a nyolcadik pozícióból indulhatott. A Lotust még jobban megtépázta a szeszélyes időjárás: Kimi a 10. rajtkockát míg Grosjean a 15. rajthelyet szerezte meg. Massa, ennél csak egy hellyel jobbat tudott megkaparintani: a 14. pozíciót. A másik Mercedesszel Nico Rosberg mindössze a 17. helyre tudta kvalifikálni magát.
Az esőkirály (Alonso) repülő köre. Forrás: Toniciprani.
Másnap a verseny már sokkal melegebb és szárazabb körülmények között zajlott. Az esőmenők nagy csalódására az egész verseny esőmentesen telt. A rajt most sem múlhatott el kisebb csete-paté nélkül, amelynek vesztesei Massa, Grosjean és Senna volt, mindhárom pilótának az első kör után boxba kellett menni szárnycseréért, sőt Grosjeannak kereket is kellett cserélnie, mivel defektet kapott. A hátsó régiót leszámítva az élen simán mentek el a pilóták, nem volt jelentősebb helyezkedés, bár Schumacher megpróbálta megelőzni a gyengébben rajtoló Vettelt, de ez nem sikerült neki és a hétszeres világbajnok leszakadt az ifjú német tehetségtől. A harmadik körben Hamilton törmelékre hajtott (valószínűleg még Grosjean első szárnyának darabkái voltak a pályán), ami szétvágta a gumiját, sőt a hátsó felfüggesztést is megrongálta. Az angol mögött loholó Kimi autója is majdnem megsérült. Hamilton és Raikkönen pillanatnyi megtorpanását DiResta használta ki, aki el is illant mindkét világbajnok mellett. Hamiltonnak ki kellett mennie a boxba szervizre, mert a törmeléktől bal hátsó defektet kapott, így Kimi nyílt utat kapott, hogy becserkéssze DiRestát, akit az 5. körben megelőzött. Button magára talált ezen a versenyen, hisz Barcelónáig még jól ment, ezután jött egy kisebb hullámvölgy, de Németország újra jó formával ajándékozta meg: a 8. körben már Hülkenberget előzte a negyedik helyért.
A 12. körben Kimi kezdte az élmenők közül a kerékcserét, de a következő körben Webber és Rosberg is kiment új gumikért. A Lotus jól végezte a kerékcserét, mert Kimi a boxban meg tudta előzni Webbert. A 15. körben a hétszeres világbajnok is kiment új szett gumiért, a következő körben Schumacher és Kimi is megelőzte a régi gumikon küszködő Hülkenberget. A 18. körben a sorrend: Alonso, Vettel és Button.
A 21. körben Vettelt is kihozták kerékcserére, de rossz ritmusban, ezért a kerékcsere után Alonso még jobban elhúzot Vetteltől, még ugyanebben a körben Kimi újabb előzéssel gazdagította visszatérése utáni második karrierjét, ezúttal Schumachert előzi meg. A 24. körben Rosberg Maldonadót előzte meg, így a 11. helyre jött fel a német titán. A 32. körben a sorrend: Alonso, Vettel, Button és Kimi. Az élen Alonso és Vettel kemény csatába kezdett, amibe a lekörözés alatt álló Hamilton szólt bele. Az angol világbajnok elengedte Alonsót és Vettelt is, ahogy a nagy könyvben meg van írva, de egy éles huszárvágással Vetteltől visszavette a körét, azaz megelőzte! A szabályok nem tiltják, hogy a lekőrözött pilóta ily módon beleköpjön a nagyok levesébe, úgy tűnik Hamilton alatt a verseny eleje óta rakoncátlankodó versenygép megtáltosodott és most már képes tartani a tempót az élmenőkkel, így furcsa helyzet állt elő: Hamilton beékelődött Alonso és Vettel közé.
A 37. körben Schumi jött ki a második szett friss gumiért, a 41. körben pedig Button. A következő körben a megtáltosodó Button leelőzte Vettelt, így a sorrend az élen: Alonso, Button Vettel és Kimi. Vettelnek valószínűleg KERS-problémája lehet, ezért lassulhatott le kicsit. Alonso nem lélegezhet fel, mert az üldöző szerepét most Button töltötte be, aki próbált ráakaszkodni a spanyolra. Button a nagy igyekezetében többször kockásra fékezte a jobb első kereket, így nem tudta megelőzni a remek formában versenyző Alonsót. Az 53. körben Schumachernek megint ki kellett jönnie a boxutcába — a Mercedes megint nincs a helyzet magaslatán, mert a német stratégiája finoman szólva nem túl jó.
Ezután az élen lecsillapodtak a kedélyek, akció nem volt, mindenki kivárásra autózott, elkezdődött a verseny végi orosz-rulett: kinek fog hamarabb elfogyni a gumija? A válaszra a 66. körig kellett várni. Button gumija elkopott a sok elfékezgetés miatt, így Vettel vissza tudta venni tőle a második helyet, azonban a visszavétel finoman szólva nem volt túl szabályos, mert a pályán kívül, a bukótérben előzött, amelyet rossz néven vett a FIA. Végül Alonso ért be az első helyen, mögötte Vettel, Button és lemaradva Kimi, Kobayashi, Perez és Schumacher.
Vettel virtuális előzése a verseny végén. Forrás: Necip Aksoy.
Most jött azonban a ráadás, a sónak még a verseny után is folytatódnia kell: a FIA megbüntette Vettelt, aki így az ötödik helyre csúszott vissza, Kimi pedig előre léphetett a dobogó alsó fokára. Végül az nevet, aki a végén nevet, ezúttal Alonso örülhet a sima rajt-cél győzelmének és Kimi a potya harmadik helyért.